Άνεργοι - Δημόσιοι υπάλληλοι - Ιδιώτες - Ιδιωτικοί υπάλληλοι - Συμβασιούχοι - Υποαπασχολούμενοι

Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2014

ΠΟΓΕΔΥ - Δελτίο Τύπου

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
(ΠΟΓΕΔΥ)

Αθήνα 6-8-2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Είναι γενικά παραδεκτό ότι ο νόμος Μητσοτάκη για τις αξιολογήσεις των Δημοσίων Υπαλλήλων είναι ένας παράλογος αυθαίρετος και άδικος νόμος που παραβιάζει κάθε αρχή αξιοκρατίας και δικαιοσύνης και ουσιαστικά δεν σκοπεύει στην αξιολόγηση αλλά αποτελεί εργαλείο για την απόλυση υπαλλήλων. Γι’ αυτό άλλωστε έχει προκαλέσει και εντονότατες αντιδράσεις όχι μόνο μεταξύ των Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά και μεταξύ των μελών της Βουλής. Όμως ο συγκεκριμένος νόμος θα μπορούσε να έχει τεράστια αποτελεσματικότητα και αποδοχή αν αποσκοπούσε όχι φυσικά στην αξιολόγηση των Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά αποκλειστικά στην αξιολόγηση των πολιτικών προσώπων που στελεχώνουν τη Δημόσια Διοίκηση.

Φυσικά από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ αυτός που επάξια θα κατατάσσονταν αυτοδίκαια στην κατηγορία του 15% είναι ο Ειδικός Γραμματέας κ. Ιατρίδης, ο οποίος μετά από σχεδόν ένα χρόνο που ασκεί τα καθήκοντά του, δε φαίνεται να έχει συνειδητοποιήσει τη σημασία που έχει για την αγροτική ανάπτυξη η Γραμματεία της οποίας είναι επικεφαλής. Γιατί δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά η ύπαρξη δομών χωρίς προϊσταμένους στις Διαχειριστικές Αρχές εδώ και πολλούς μήνες. Και ειδικά να είναι χωρίς προϊστάμενο η μονάδα που είναι επιφορτισμένη με το σχεδιασμό της νέας προγραμματικής περιόδου.

Είναι βέβαια ιδιαίτερα οξύμωρο, αυτός που έσπευσε να εκδώσει την απόφαση επιμερισμού των ποσοστών αξιολόγησης και μάλιστα εκτός των νομίμων προθεσμιών να μην κάνει το αυτονόητο: δηλαδή να συμπληρώσει τις εδώ και μήνες θέσεις ευθύνης στις υπηρεσίες που υπάγονται σε αυτόν.

Ειλικρινά δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τους λόγους που αφήνει ορισμένες μονάδες χωρίς προϊστάμενο. Δεν γνωρίζει ο ειδικός γραμματέας ότι υπάρχουν αξιόλογα στελέχη με σημαντική εμπειρία στο αντικείμενο που μπορούν να αξιοποιηθούν ως προϊστάμενοι προς όφελος της υπηρεσίας; Δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν στελέχη που ήδη ασκούν κατ’ αναπλήρωση τα καθήκοντα του προϊσταμένου με μεγάλη επιτυχία; Γιατί δεν ενεργοποιεί τη διαδικασία για κρίση και τοποθέτηση προϊσταμένων; Ή για να θέσουμε το ερώτημα με διαφορετικό τρόπο με την ελπίδα ότι θα γίνει περισσότερο κατανοητό από τον ειδικό γραμματέα: γιατί όταν έγιναν τοποθετήσεις σε ορισμένα τμήματα δεν καλύφθηκαν όλα τα κενά τμήματα; Ποιον εξυπηρετεί η ύπαρξη τμημάτων άνευ προϊσταμένου; Μήπως για να μπορεί να υπόσχετε σε άτομα του άμεσου περιβάλλοντός του, προερχόμενους από τη ΜΟΔ, ότι θα τους τοποθετήσει ως προϊσταμένους; Επισημαίνεται ότι αυτό κυκλοφορεί ευρέως ως φήμη στους διαδρόμους όλου του Υπουργείου. Μήπως επιδιώκει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της νέας προγραμματικής περιόδου, για τον οποίο απαιτούνται αυξημένες ικανότητες και μετά να προχωρήσει στην τοποθέτηση προϊσταμένου σύμφωνα με τις ενδόμυχες επιθυμίες του;

Επειδή όμως ο τομέας της Αγροτικής Ανάπτυξης έχει ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας, κανείς και πολύ περισσότερο ένας ειδικός γραμματέας, δεν δικαιούται να εφαρμόζει προσωπικές πολιτικές που αποσκοπούν απλά και μόνο στην προώθηση συγκεκριμένων ατόμων. Καταλαβαίνουμε την αγωνία του να προωθήσει τα «στελέχη» της περιβόητης ΜΟΔ, τα οποία σε αντίθεση με τους υπόλοιπους υπαλλήλους δεν αξιολογούνται με τον νόμο Μητσοτάκη. Όμως θα πρέπει να γνωρίζει ότι σε αυτή του τη προσπάθεια θα μας βρει σταθερά απέναντί του.

Θα πρέπει λοιπόν να συνειδητοποιήσει ότι λόγω του θεσμικού του ρόλου, οφείλει να διασφάλιση την ομαλή λειτουργία των διαχειριστικών αρχών και να μεριμνήσει για την άμεση κάλυψη των κενών θέσεων των προϊσταμένων μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες και με στελέχη του ΥΠΑΑΤ. Τελειώνοντας θέλουμε να υπενθυμίσουμε στον ειδικό γραμματέα τα ερωτήματα που του έχουμε θέσει με προηγούμενη ανακοίνωσή μας και ακόμη δεν έχει βρει το χρόνο να μας απαντήσει

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου